Dersin Vizyonu
Fen Bilimleri dersi ile öğrencilerimizde sorgulama, araştırma becerilerinin gelişmesinin yanı sıra, öğrencilerimizin kararlar alabilen, problem çözen, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eden, çevresinden haberdar bireyler olarak yetişmeleri amaçlanır. Bu doğrultuda, okulumuzda Fen Bilimleri dersinin sevilen, kolay anlaşılan, günlük hayata uygulanabilen ve korkulmayan bir ders haline getirilmesi doğrultusunda çalışmalar yürütülür.
Bu süreçte öğrencilerimizin:
Evreni sorgulamayı öğrenmeleri
Bilimde ve teknolojide yenilikleri araştırmaya istekli olmaları
Bilim ve teknolojideki ilerlemeleri/gelişmeleri yaşadıkları toplum ve çevreye uyarlamaları
Beklenmedik durumlarda ve karar verme aşamasında bilimsel süreç ilkelerini esas alarak problem çözme yetisi geliştirmeleri
Amacına uygun, deney düzeneği kurmayı ve yapmayı öğrenip bilgiye bu şekilde ulaşabilmeleri
Doğa olaylarını anlayabilmeleri, gözlem ve çıkarım yapabilmeleri
Fen biliminde gelişen ve değişen bilgiyi teknolojinin de yardımıyla takip edebilmeleri
Teknolojinin fendeki gelişmeler için gereksiniminin ve katkısının farkına varmaları
Çevreye karşı olumlu bir tutum geliştirerek daha duyarlı ve bilinçli olmaları
Geçmişten günümüze bilim insanlarının çalışmalarını takip etmeleri
Günlük olaylar ile okulda öğrenilenler arasındaki ilişkileri kavrayarak projeler üretmeleri beklenmektedir.
Öğretim Uygulamaları
Derslerin işleyişinde "yaparak, yaşayarak, düşünerek" öğrenme temel alınarak çeşitli laboratuvar aktiviteleri ve sınıf içi-dışı etkinlikler ile keşfetme, bilgiyi yapılandırma, yeni kavramlar ile durumları ilişkilendirme sağlanır. Öğrencilerimiz uygulayarak, paylaşarak öğrenme sonucunda öğrendiklerini yaşantılarına da transfer edebilirler.
Okulumuzda fen bilimleri eğitimi için laboratuvar araç gereç ve materyalleri, çeşitli kitaplar, yazılım ve medya materyalleri gibi çeşitli kaynakların kullanılmasına, bilgi ve iletişim teknolojilerinden yararlanılmasına da önem verilir. Fen bilimleri dersleri işlenirken akıllı tahta uygulamaları, somut araç gereçler, iki ve üç boyutlu materyallerden yararlanılır. Ayrıca dersin öğretim süreçlerinde diğer derslerde de olduğu gibi yaratıcı drama uygulamalarından yararlanılır.
Ölçme-Değerlendirme
Öğrencilerimizin fen bilimleri dersleri ile kazandıkları beceriler öğretim yılı başından itibaren kontrol edilir. Öncelikle fen bilimleri dersindeki temel becerileri ölçmek ve gerekli hazırbulunuşluğu sağlamak amacıyla sene başında “Hazırbulunuşluk” değerlendirilmesi yapılır. Öğrencilerimizin akademik gelişimleri “Kazanım Değerlendirme Sınavı (KDS)”, “Neler Öğrendim?” süreç uygulaması ile değerlendirilir. Öğrencilerin akademik gelişim durumları “Anabilim Okul Bilgi Sistemi (OBS)” ve “Akademik Gelişim Raporları” ile değerlendirilir ve velilerimizle en hızlı biçimde paylaşılır.
Eğitsel Geziler
Okulumuzda geziler, belli öğrenme amaçlarının karşılanabilmesi için önceden çok özenli hazırlanmış bir plan çerçevesinde, öğrenilen bilgi ve becerilerin gerçek dünyada incelenmesine yönelik gerçekleştirilir. Geziler düzenlenirken sadece bir dersin kazanımlarına yönelik değil, çocuğun disiplinler arası bağlantılar kurmasına yardımcı olacak etkinlikler şeklinde düzenlenir.