İngilizce Konuşmanın Farkını Bizimle Keşfedin…
Okulumuzun tercih edilmesinin nedenlerinden biri de dil kalitesi ve bire bir eğitim anlayışıdır.
Amaç
Küreselleşen dünyada İngilizceyi etkin kullanabilmek bir ayrıcalıktır. Bu bilinçle yabancı diller bölümünün amacı, dilde önce güven duygusunu oluşturarak, öğrencilerin dili etkin bir şekilde kullanabilecekleri ortamı ve kendilerini sözlü, yazılı olarak en iyi şekilde ifade etmelerini sağlamaktır.
Yöntem ve Teknik
İngilizce öğretiminde farklı metotların bir birleşimi olan eklektik metot esas alınır. Bu metoda ve çoklu zekâ kuramına göre tasarlanan, görsel, işitsel ve kinestetik öğrenmeye dayanan oyun ve aktivitelerde yabancı dil bir iletişim aracı olarak kullanılıp edinim yoluyla öğrenme gerçekleştirilir. Bu noktada öğrencilerimiz dili bir amaç olarak değil, bir eğlence aracı olarak görmektedir.
İlkokulda öğrenciler İngilizceyi şarkılar, resimli kartlar, oyunlar, aktiviteler ve kendi dillerinde de asla vazgeçemeyecekleri hikaye anlatımı yoluyla yaşayarak ve eğlenerek öğrenirler. Öğrencilerimizin yabancı dili kullanma yetenekleri arttıkça okudukları hikâye kitaplarını anlama ve anladığını anlatabilme becerileri gelişir. Dil eğitiminde dört temel beceri olarak kabul edilen dinleme, okuma, konuşma, yazma üzerinde durularak İngilizce dersi öğrencilere erken yaşlardan itibaren sevdirilerek işlenir. Drama, proje hazırlığı ve sunum gibi çalışmalarla öğrencilerimiz dili günlük yaşantısında rahatlıkla kullanabilecek duruma gelirler. Konuşma ağırlıklı programlarımız ders saatlerimizin büyük bir bölümünü kapsar. Konu eksikleri olan öğrencilerimiz özel olarak oda çalışmalarına alınır ve yetiştirilir.
Her yıl yapılan Trinity ve Cambridge Sınavlarına öğretmenleri rehberliğinde hazırlanan öğrencilerimiz, aldıkları Türkiye ve İstanbul dereceleriyle hepimizin gurur kaynağı olmaktadır.
Dil eğitiminde bireyin kendini aşmasının önemi bilinerek 4.sınıftan itibaren seviye sınıfları oluşturulur, böylece her öğrencinin bulunduğu noktadan ileriye gitmesine olanak sağlanır. İngilizce; Main Course ve Reading olmak üzere ayrı bölüm olarak her seviyede iki öğretmen tarafından işlenir. Derslerimiz gerekli teknolojik araç ve gereçlerle desteklenerek renklendirilmekte ve öğrencilerin ilgisi sürekli kılınmaktadır. Genellikle projeye dayalı ( task- based ), interaktif etkinlikler kullanılmaktadır.
Dil eğitiminde dört temel beceri olarak kabul edilen dinleme, okuma, konuşma, yazma üzerinde durularak İngilizceyi ana dili gibi konuşmayı sağlayan teknikler geliştirilmiştir.
Verilen konunun içeriği doğrultusunda şiirler yazdırılır ve sunumu yapılır. Konu ile ilgili olarak bilgisayar sunumları hazırlanır ve hazırlatılır. Okuma derslerinde drama ve anlatım becerilerini geliştirici çalışmalar yapılır. Teorik olarak öğrendikleri dilbilgisi kurallarını bilgi yarışması, münazara, proje hazırlığı ve sunum gibi çalışmalarla hayata geçirirler. Konuşma ağırlıklı programlarımız ders saatlerimizin çoğunluğunu kapsar.
Öğrencilerimiz yeni bir dil öğrenmeye karşı yapıcı bir ilgi ve istek duyar, öğrendiği dilin kültürüyle ilgili bilgi sahibi olur, kültürler arası fikir alışverişi yapar. Yoğun kelime ve cümle kalıpları öğrenerek kendilerini ifade edebilirler.
Konu eksikleri olan öğrencilerimiz özel olarak oda çalışmalarına alınır ve yetiştirilir. 6. sınıfa kadar hiç İngilizce eğitimi almamış öğrencilerimiz için ayrı bir sınıf açılarak yoğun bir program uygulanır.
Tüm bu çalışmaların sonuçları da uluslararası bir sınav olan, sonucu dünyada kabul edilmiş Cambridge Sınavlarında görülür. Anabilim Eğitim Kurumları, iddialı olduğu dil eğitiminde bir ilke daha imza atarakTrinity College London tarafından okulumuzda yapılacak konuşma (speaking) sınavlarında başarısını kanıtlamak için yola çıkmıştır. Okulumuz öğrencilerinin konuşma becerilerini değerlendirmek amacıyla İngiltereden gelecek heyet, Londra’ dan gönderilmektedir. Aynı zamanda okulumuz Trinity College London’ın seçkin sınav merkezlerinden biridir.
Etkinliklerimiz
Destination Imagination (D I)
DI ‘ın ana programı sürece odaklı yaratıcı problem çözme teorisine dayalıdır.
Gençlere yaratıcılık, eleştirel düşünme, takım içinde çalışabilme, zamanı en iyi şekilde kullanma ve problem çözme becerileri kazandırmayı amaçlar.
Öğrenciler tiyatro, mimari, doğaçlama, bilim veya teknik odaklı bir takım yarışması ( team challange ) üzerinde çalışır ve bir çözüm hazırlar.
Anlık yarışmalar ( instant challanges ) da takımlara hızlı düşünmeyi, karar vermeyi ve kararı uygulamayı öğretir.
İngilizce Drama
Öğrencilerin hem İngilizce öğrenme ve konuşma konusundaki merakını, heyecanının, motivasyonunu arttırmalarını hem de bir grup olarak farklı dilde yaratıcı bir oyun sergileyip sahneye çıkarmalarını amaçlar. Sene sonunda sahnelenecek oyunun yanı sıra kulüp dersleri boyunca çocukların İngilizcesinde ve drama yeteneklerinde gözlemlenen gelişim ile daha çok sürece önem veren bu kulüp, İngilizceyi çocukların gerçek hayat deneyimlerine yaklaştırarak hayatlarının bir parçası yapmayı ve bu dili çocukların sevmelerini amaçlar.