Amaç
Öğrencilere gelecekteki özel ve mesleki hayatlarında çok dilli olmanın ayrıcalığını yaşatmak temel amaçtır. Üçüncü sınıfta başlayan iki dilli eğitim-öğretimde, öğrencilerin çeşitli oyun, teknik ve metotlarla erken yaşta yabancı dili sevmeleri ve yeni bir dili öğrenerek o dile ait kültürü de tanımaları amaçlanır. Dil öğretiminde başlangıç çok önemli olduğundan öğrencilerin Almancadan zevk alabileceği ortamlar yaratılarak dersi sevmeleri sağlanır.
Yöntem/Teknik
Öğrencilerin keyifle Almanca öğreneceği ders kitaplarının yanı sıra ilgisini çeken filmler, oyunlar, dergi, gazete yazıları, bilgisayar destekli görsel malzemelerle üçüncü sınıflarımızda haftada üç saat ve dördüncü sınıflarımızla haftada dört saat Almanca öğretimi yapılır. Ayrıca sınıf içinde rol dağılımı yapılarak öğrencinin konuşması ve derse aktif katılımı sağlanır. Böylelikle öğrencimiz dili bir amaç olarak değil, bir eğlence aracı olarak görür.
3-4. sınıflarımızda öğrenciler Almancayı şarkılar, resimli kartlar, oyunlar, aktiviteler ve kendi dillerinde de asla vazgeçemeyecekleri hikâye anlatımı yoluyla yaşayarak ve eğlenerek öğrenirler. Aynı zamanda 3.sınıfta öğrenciler okudukları hikâye kitaplarını anlama ve anladıklarını anlatabilme becerileri kazanırlar. Dil eğitiminde dört temel beceri olarak kabul edilen “dinleme, okuma, konuşma, yazma” üzerinde durularak Almanca dersi öğrencilere sevdirilerek işlenir. Drama, proje hazırlığı ve sunum gibi çalışmalarla öğrencilerimiz dili günlük yaşantısında rahatlıkla kullanabilecek duruma gelirler. Ders saatlerinin büyük bölümünde konuşma ağırlıklı programlar uygulanır. Konu eksikleri olan öğrenciler özel olarak oda çalışmalarına alınır ve yetiştirilir.
Dersler, ana dili Almanca olan öğretmenler tarafından verilmekte, böylelikle öğrencilerin küçük yaşta düzgün bir telaffuza sahip olmaları sağlanmaktadır. Dersler, gerekli teknolojik araç ve gereçlerle desteklenerek renklendirilmekte ve öğrencilerin ilgisi sürekli kılınmaktadır. Genellikle projeye dayalı interaktif etkinlikler kullanılmaktadır. Verilen konunun içeriği doğrultusunda şiirler yazdırılır ve bunların sunumu yapılır. Okuma derslerinde drama ve anlatım becerilerini geliştirici çalışmalar yapılır. Teorik olarak öğretilen dil bilgisi kuralları, bilgi yarışması, proje hazırlığı ve sunum gibi çalışmalarla hayata geçirilir. Öğrenciler, yeni bir dil öğrenmeye karşı ilgi ve istek duyar, öğrendiği dilin kültürüyle ilgili bilgi sahibi olur, kültürler arası fikir alışverişi yapar. Yoğun kelime ve cümle kalıpları öğrenerek kendilerini ifade edebilirler.
Etkinliklerimiz
Proje çalışmaları: 3. ve 4. sınıf öğrencileri sene başında belirlenen konularla ilgili yıl içerisinde dönemlere göre birden fazla proje hazırlar. Öğrenciler, işledikleri konuların sonunda öğrendikleri yeni kelimeleri ya da kalıpları kullanarak sunum ve poster gibi projeler hazırlar; sınıf içerisinde arkadaşlarına sunar.
Hikâye anlatımı ve canlandırma: Öğrencilerin Almanca öğrenme ve konuşma konusundaki meraklarını, heyecanlarını ve motivasyonlarını artırmak için grup olarak farklı dilde yaratıcı bir oyun sergileyip sınıf içerisinde canlandırma yapmaları amaçlanmaktadır. Yıl içerisinde okutulan hikâye kitaplarını öğrenciler bölüm sonlarında, öğrendikleri cümle kalıplarını kullanarak ve kendi yorumlarını katarak sunarlar. Büyük bir keyif ile katıldıkları bu etkinlikte öğrenciler, Almancayı aktif bir şekilde kullanırlar.