Dersin Vizyonu
Anabilim akıl oyunları dersinde öğrencilerin zekâ potansiyellerini tanıması ve geliştirmesi; problemler karşısında farklı ve özgün stratejiler geliştirmesi, hızlı ve doğru karar vermesi, sistematik bir düşünme yapısı geliştirmesi, akıl oyunları kapsamında bireysel, takım halinde ve rekabet ortamında çalışma becerileri geliştirmesi, problem çözmeye yönelik olumlu bir tutum geliştirmesi amaçlanmaktadır.
Akıl oyunları dersi, öğrencilerin problemleri algılama ve değerlendirme kapasitelerinin geliştirilmesini, farklı bakış açıları oluşturabilmelerini, problemle karşılaştıklarında hızlı ve doğru karar verebilmelerini, bir konuya ve çözüme odaklanma alışkanlığı geliştirmelerini, akıl yürütme ve mantığı etkili bir şekilde kullanma kapasitelerini geliştirmelerini sağlayacaktır. Bilişsel beceriler ve kapasitenin geliştirilmesi yanında, öğrenciler akıl oyunlarında bireysel çalışmalar ve grup çalışmalarında kendi yeteneklerini ve potansiyellerini daha iyi tanıyacak, öz güvenlerini geliştirecek, başarı için sistemli ve disiplinli çalışma alışkanlıkları kazanacak ve başarısızlık halinde yılmadan alternatif çözümler ve stratejiler oluşturma tutum ve davranışlarını geliştirecektir.
Öğretim Uygulamaları
Akıl oyunları dersi ile öğrencilerimizde; görsel algılama, akıl yürütme, dikkat geliştirme, hafızayı güçlendirme, hızlı düşünme, simetri, sorunlara karşı yeni çözüm üretme, taktik geliştirme, strateji üretme, soyut düşünce gibi özel gelişim alanları da geliştirilir.
Akıl oyunları dersi kapsamında öğrencilerin gelişimlerini destekleyecek farklı becerileri geliştiren stratejik oyunlar kullanılır. Kurumumuza özgü hazırlanan “Akıl Oyunları Yayınları” doğrultusunda konular işlenir.
Akıl oyunları çalışmaları, Düşünme Becerileri Eğitimi kapsamında ilkokulda haftada 1 saat zorunlu ders olarak verilir, ayrıca tüm kademelerde kulüp çalışmaları olarak yürütülür ve öğrenciler ilgili yarışmalara hazırlanır.
Ölçme-Değerlendirme
Akıl oyunları dersinde ölçme ve değerlendirme süreç temelli olarak ele alınır. Amaç not vermek değil, öğrencinin kendi içinde kaydettiği gelişmeyi gözlemlemektir. Öğrencilerin oyunları kurallara uygun oynaması, oynarken zevk alması, akıl yürütmesi, strateji geliştirme ve mantıklı düşünme becerilerini kullanması gibi edinmesi gereken becerilerin gelişimi takip edilir. Bu amaçla kontrol listeleri, dereceli puanlama anahtarı, öz değerlendirme ve grup değerlendirme araçları kullanılır.