Dersin Vizyonu
Sosyal bilgiler dersinin en önemli amacı, öğrenciye öncelikle "toplumsal kişilik" kazandırmaktır. Toplumsal kişiliğin de en önemli özelliği "iyi bir yurttaş" olmaktır. Burada, iyi bir yurttaş olmaktaki amaç, kişinin görev ve sorumluluklarını bilmesi, çevresine ve çevresindeki olaylara karşı bilinçli olmasıdır.
Sosyal bilgiler dersi ile bireyin kendisine, ailesine ve çevresindeki insanlara saygılı davranma becerileri kazanması sağlanır. Çocuklarımızın yasalara ve devlete karşı olan görev ve sorumluluklarının neler olduğu üzerinde durulur, özellikle toplumsal çevreye etkili bir biçimde nasıl uyum sağlayacağına ilişkin değerler öğrencilere kazandırılır. Öğrencilerimizin gelişimlerine destek sağlamak amacıyla sosyal bilgiler derslerinin öğretimi dört ana amaç etrafında ele alınır:
Eleştirel, yapıcı ve yaratıcı düşünme yeteneklerini geliştirmek; sorun çözme ile ilgili becerileri kazanmalarına yardımcı olmak
Kişiler arasındaki ilişkilerini geliştirmek, iş birliği yapmalarını sağlamak, sorumluluk bilinci kazanarak yetişmelerine yardımcı olmak
Temel yurttaşlık hak ve sorumluluklarını kavramalarını, anayasa ve yasalar karşısında görev ve sorumluluklarının bilincinde olmalarını sağlamak
Ekonomik olma becerileri kazanmalarına, gereksinimlerini iyi belirleme ve doğru tercihler yapma alışkanlığı edinmelerine yardımcı olmak
Öğretim Uygulamaları
Sosyal bilgiler dersi, çocuğun algı gelişimiyle çok yakından ilgilidir. Çocuk, içinde yaşadığı yakın ve uzak çevreyi küresel olarak algılar. Sosyal bilgiler öğretiminde temel alınan becerilerin öğrencilerimize kazandırılmasında, uygun eğitim teknolojilerine yer verilmekte; dersler akıllı tahta uygulamaları, haritalar, plan, kroki, grafik, diyagram, küre gibi materyallerle desteklenmektedir.
Sosyal bilgiler dersinin öğretim süreçlerinde "yakından uzağa, basitten karmaşığa, somuttan soyuta” gibi öğretim ilkeleri temele alınarak çocuğumuzun öğrenme özellikleri ile bağdaşan Farklılaştırılmış Öğretimuygulamaları gerçekleştirilir.
Öğrencilerin aktif olarak öğrenebilecekleri bir ortam sağlayan, dersin amacına ve konunun özelliğine göre seçilmiş “istasyon yöntemi, balık kılçığı, benzetişim, beyin fırtınası, yaratıcı drama, sözlü tarih, münazara, örnek olay incelemesi, problem çözme yöntemi, sosyal empati” öğretim yöntemleri kullanılır.
Ölçme-Değerlendirme
Öğrencilerimizin sosyal bilgiler dersleri ile kazandıkları beceriler, öğretim yılı başından itibaren kontrol edilmeye başlanır. Öncelikle sosyal bilgiler dersinde temel becerileri ölçmek ve gerekli hazırbulunuşluğu sağlamak amacıyla sene başında, “Hazırbulunuşluk” değerlendirilmesi yapılır. Öğrencilerimizin sosyal bilgiler dersine ilişkin akademik gelişimleri “Kazanım Değerlendirme Sınavları (KDS)” ile takip edilir. Öğrencilerin akademik gelişim durumları, Akademik Gelişim Raporları ile değerlendirilir ve velilerimizle en hızlı biçimde paylaşılır.
Eğitsel Geziler
Amaç, öğrencinin öğrenme sürecinin sorumluluğunu taşımasını, doğrudan bilgi ve deneyime ulaşarak yaşayarak öğrenmesidir. Bu doğrultuda okulumuzda geziler, belli öğrenme amaçlarının karşılanabilmesi için önceden çok özenli hazırlanmış bir plan çerçevesinde, öğrenilen bilgi ve becerilerin gerçek dünyada incelenmesine yönelik gerçekleştirilmektedir.