Okulumuzda psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin temel amacı, öğrencilerin “kendini gerçekleştirmiş bireyler” olarak hayatın içinde olmalarını sağlamaktır. Bu genel amaç çerçevesinde, aşağıdaki alt hedeflere ulaşılması beklenmektedir.
Potansiyeli Açığa Çıkarma
Anaokulundan lise bitimine kadar, çocuğun tüm bedensel, bilişsel, sosyal ve duygusal gelişim alanlarında gizil güçlerini açığa çıkarmak ve kişisel varoluş yolculuğunu kendi öz değerlerine uygun olarak yapmasını sağlamak
Kişilik Gücünü Geliştirme
Kişiliğin temelini oluşturan, öz güven duygusu ve karar verme yetenekleri gelişmiş, kendini yönetebilen, sorunlar karşısında direnç gücü yüksek ve çözüm üretebilen bir kişilik gücü geliştirmesini sağlamak
Yüksek Düşünme Becerileri Geliştirme
Soyut düşünme becerilerinin gelişimini destekleyerek, olaylar ve olgulara, çok boyutlu, sistematik, yaratıcı ve eleştirel bakabilme gücünü kazandırmak
Etkili İletişim Kurma ve İlişkileri Yönetebilme
Kendiyle barışık ve pozitif bir anlayış çerçevesinde, sosyal ilişkilerinde uyumlu, dengeli, öncelikle anlamaya çalışan, empati kurabilen, kendini ifade edebilen, gerektiğinde ilişkileri yönetebilen bir iletişim gücü kazandırmak
İlgi ve Yetenek Gelişimini Destekleme
Doğuştan getirilen yetenek ve sonradan kazanılan ilgilerin ortak ürünü olan becerilerle ilgili saptama, yönlendirme ve geliştirme çalışmaları yaparak, özel yeteneklerin bir değer haline gelmesini sağlamak.
Bütünlük
Kurumsal olarak, psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerimiz, anaokulundan lise bitimine kadar bir bütünlük ve süreklilik içerisinde yürütülmektedir.
Çok Boyutluluk
PDR hizmetlerimizde, öğrencilerin, bir eğitim ortamındaki tüm gelişim ve eğitimsel ihtiyaçlarını dikkate alan ve karşılamaya çalışan “rehberlik programları” uygulanmaktadır.
Sistematiklik
PDR hizmetleri, eğitim programlarıyla organik ilişki içerisinde olup yatay ve dikey bağlantılar kurularak yürütülmektedir. Bu kapsamda:
Yatay İlişkiler: PDR hizmetleri ile dersler, kulüp çalışmaları, ölçme-değerlendirme hizmetleri arasındaki ilişkiler sistematik şekilde yürütülmektedir.
Dikey İlişkiler: PDR hizmetleri, anaokulu-ilkokul; ilkokul-ortaokul; ortaokul-lise düzeylerinde ve boylamsal bir bütünlük içerisinde yürütülmektedir.
Bilimsellik
Anabilim Eğitim Kurumları’nda, PDR hizmetleri ile ilgili bilimsel yenilikler sürekli takip edilerek güncelleştirilmekte ve bilimsel formasyona uygun şekilde ürüne dönüştürülmektedir.
İşlevsellik
Anabilim Eğitim Kurumları’nın eğitim anlayışı çerçevesinde, PDR hizmetlerinde de öğrenci, öğretmen ve veli için gerçekçi ve işlevsel uygulamalar yapılır.
Ölçülebilirlik
PDR hizmetlerinin tümünde, veriye dayalı, ölçülebilir ve istatistiksel sonuçlara dönüştürülebilir uygulamalar yapılır. Böylece, subjektif ve yorumsal değerlendirmeler yerine objektif değerlendirmeler üzerinde durulur.