Amaç
Sosyal bilgiler dersinde, Atatürk ilke ve inkılaplarını özümsemiş, analitik düşünebilen, ülkesini ve Dünya’yı tanıyan, sorunlarına duyarlı, zaman - mekân algısı gelişmiş, okul ile yaşadığı çevre ve dünya arasında köprü kurabilen, yaşam boyu kullanacağı vatandaşlık becerilerini kazanmış bireyler olarak yetişmelerini sağlamaktır.
Öğrencilerin özgür düşünmeyi, eleştirel anlayışı, sorgulayıcı mantığı ve hoşgörüyü aynı ortamda algılayabilmelerini sağlamak, öğrencinin farklılığını ön plana çıkarıp, kendi yetenek ve potansiyelini keşfetmesi ve ilgi duyduğu alanlara yönelmesini sağlamak, yakın çevrelerinden uzak çevreye doğru yaşam alanlarını ve doğanın kaynaklarını tanımaları ve koruma bilinci geliştirmelerini sağlamak, akademik olarak her öğrenciyi kendi potansiyelinin en üst seviyesine çıkarmak, öğrencilerin öğretim faaliyetlerinin sonuçları kadar süreçlerini de değerlendirmek, merkezi sınavlarda başarılı olmak adına bilgi depolayan değil, öğrendiği bilgiyi kullanabilen, analiz edebilen öğrenciler yetiştirmek
Yöntem – Teknik
Yaratıcı Drama ile olay ve olguları sınıfa taşımak
Bilgisayar teknolojilerini kullanarak konuları görsel hale getirmek
Okuma parçaları ile ders işlemek
Şekil, şema ve grafik çizimleri yaptırmak, harita okuma ve atlas kullanmak
Tarihsel konu ve dönemleri öyküleştirmek
Araştırma konuları belirleyip proje ve performans çalışmaları yaptırmak
Hafta sonu ödevleri ile konuları pekiştirmek
Merkezi sınavlar için ayrılan ders saatlerinde konu tekrarı ve soru çözümleri yapmak
Proje
ÇOCUK HAKLARI SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ
Çocuk Hakları kapsamında çocuk haklarının temelinde yatan eğitim hakkı kapsamında projeler üretmek hedefimizdir.Bu bağlamda, ihtiyaç olan anaokullarına(seçilen bir okul olabilir)eğitimde fırsat eşitliği kapsamında yardımda bulunmaktayız. Bu proje kapsamında Anabilim Eğitim Kurumu’ndaki öğrencilerde çocuk haklarına karşı duyarlılık oluşturmak en birincil amacımızdır.
Belirlenen tarihlerde plan kapsamında proje başlatılmıştır. Okul içerisinde yardım köşesi kurulmuş ve belirlenen tarihler aralığında yardımlar toplanmıştır. Toplanan kırtasiye yardımları Diyarbakır Üzümlü İlkokulu’na yollanmıştır.
SEMEP (SOUTH EASTERN MEDITERRANEAN ENVIRONMENT PROJECT)
Amaç: Anabilim Eğitim kurumları olarak, 2014-2015 eğitim öğretim yılında ortaokul seviyesinde SEMEP’e katılım gerçekleşecektir. Bu projeyle öğrencilerimizin ulusal ve uluslararası çevre sorunlarıyla ilgili farkındalıklarını arttırmak, çevre bilincini daha da geliştirmek hedeflenmiştir.
Gezi
Anıtkabir Gezisi
Amaç: Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin kurucusu ulu önder Mustafa Kemal ATATÜRK’ü ebedi istirahatgahında ziyaret etmek, cumhuriyetin ve bize sunduklarının önemini kavramak. Bunun yanında Cumhuriyet’e ulaşma sürecine tanıklık etmiş olan, Milli mücadelenin yürütüldüğü I. TBMM, 1924 yılında hizmete açılan II. TBMM binalarının gezdirilerek o döneme ışık tutulmasını sağlamak
Çanakkale Gezisi:
Amaç: Türk milletinin dönüm noktalarından biri olan tarihi yarımadayı öğrencilerimiz ile gezerken, şehitlerimizin kanlarıyla sulanmış vatan topraklarının önemini, değerini ve kutsallığını yerinde kavratmak
Panorama Fetih Müzesi:
Amaç: Osmanlı Devleti’ne uzun seneler başkentlik yapmış olan İstanbul’un, Fatih Sultan Mehmet tarafından fethedilmesi için yapılan hazırlıkları, yaşanan olayları, görsellerle zenginleştirilmiş haliyle öğrencilerin kavramasını sağlamak
Miniatürk:
Amaç: Türk ve Osmanlı coğrafyasında bulunan eşsiz eserlerin izlerini kavratmak
Harbiye Askeri Müzesi
Amaç: Öğrenciler, dünyanın en büyük liderlerinden olan Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu, ebedi liderimiz ulu önder Mustafa Kemal ATATÜRK’ü ve Millî Mücadelenin günümüze yansıyan bilgi, belge ve diğer dökümanlarını görerek öğrenmeleri, Milli Mücadele’nin kazanılmasında ve Cumhuriyet’in ilanında Atatürk’ün rolünü fark edebilmeleri, geçmişle günümüz arasında bağlantı kurarak doğru analizler yapmaları ve öğrencilerimizin T.C İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde öğrendikleri bilgi birikimlerine katkı sağlaması amacıyla her yıl Harbiye Askeri Müze’ye gezi düzenlenmektedir.