Akademik Kurul
TEOG hazırlık çalışmaları 4. sınıftan itibaren başlar. Bu amaçla, TEOG sürecinde öğrencilerin ve öğretmenlerin gerekli sınav hazırlıklarını yürütmeleri, sınav sonuçlarına göre değerlendirmelerin ve önlemlerin alınması, okulun ulusal sınavlarda başarısının arttırılması amacıyla Akademik Kurul yıl boyunca çalışmalarını sürdürür. TEOG konusunda okul içinde izlenecek her türlü stratejiyi belirler ve uygulanmasını sağlar, TEOG konularını okul müfredatına entegre ederek konuların eş zamanlı işlenmesini sağlar, rehber öğretmen iş birliğiyle öğrencilere bireysel hedefler vererek, öğrencilerin bu hedefler doğrultusunda çalışmasını sağlar, deneme sınavları sonrasında sınıf seviyeleri bazında belirlenen stratejiye göre öğrenciler Akademik Kurula davet edilir, sınav başarılarının kurul eşliğinde değerlendirmesi yapılır. Öğrenci, öğretmen ve velilere yönelik, ilgili sınav sistemi hakkında istatistiksel veriler doğrultusunda bilgilendirici toplantılar yapar ve bültenler hazırlar.
Hafta İçi Etüt Çalışmaları
Heriki kampüste de hafta içi ETÜT saatleri zaman çizelgesi içerisindeyapılır. Ortaokul 5. ve 6. sınıflarda 144 saat, 7. sınıflarda 180 saat ve 8.sınıflarda 288 saat TEOG hazırlık etüt çalışmaları gerçekleştirilir. (7. ve 8. sınıflarımızda TEOG hazırlık için kurs çalışmaları ayrıca devam etmektedir.)
Oda Çalışmaları
· Oda çalışmaları akademik eksikleri olan veya ileri seviye çalışmalar yapmak amacıyla bireysel veya grup çalışması olarak her kademe seviyesinde yürütülür.
· Oda çalışmasına alınacak öğrencilere ilgili öğretmen ve zümre başkanı karar verir.
Hafta İçi / Sonu Ödevleri
▪5-8.sınıflardapazartesi “Türkçe”, salı “matematik”, çarşamba “sosyal bilimler”, perşembe “fenbilimleri” zümreleri tarafından ödev verilir.
▪5- 12. sınıflar için sene başında öğrencilere aldırılan kaynak kitaplar vefasiküller hafta içi ders dışı öğrenme etkinliği olarak kullanılır. Hafta içibir öğrencinin 90 dakika süreyle çalışma yapabileceği şekilde çalışmayoğunluklarının sınıflarda ikişer yaprak olacak ayarlanması esastır. Hafta sonu ödevi test ya da klasik sorulardan oluşan çalışma kâğıdı düzeninde verilir. 7,8. sınıflara, öğrenciler kurs programına katıldıkları için hafta sonu ödeviverilmez.
Ara Tatil Ödevleri / Yaz Tatili Ödevleri
Öğrencilerin yıl içinde öğrendiği bilgileri pekiştirmeleri ve kalıcı öğrenmeyi sağlamaları için şubat tatili ve yaz tatilinde yaş seviyesine göre değişiklik gösteren tatil çalışması verilir.
Performans Görevı ve Proje Çalışması
Proje Ödevi
Öğrencilerin kendi seçtikleri alan ve konularla ilgili çalışmalardır. Her yıl belli bir plan dâhilinde yapılır. Lise öğrencileri bir öğretim yılında kendi seçtiği ders/derslerden zorunlu olarak en az bir proje ödevi alır. Proje bittiğinde alınan not, o dönem notuna etki eder. Tüm öğrenciler Ekim ayı içinde bir proje ödevi alır, ödev sonucunda alınan not, yıl sonu ortalamasına dahil edilir. Proje bitiminde öğrenciler tarafından sunum yapılır. Öğrencinin hazırlıklı gelmesi, derse ilgisi, aktifliği dikkate alınarak öğretmen tarafından değerlendirmesi yapılır.
Performans Görevi
Programda öngörülen eleştirel düşünme, problem çözme, okuduğunu anlama, yaratıcılığını kullanma, araştırma yapma gibi öğrencinin bilişsel, duyuşsal, psikomotor alanındaki becerilerini kullanmasını, geliştirmesini ve bir ürün ortaya koymasını gerektiren çalışmalardır. Öğrenciler dönemde en az bir kere her dersten performans ödevi alır.
Ders içi Performans
Öğrencinin derse hazırlıklı gelmesi, derse olan ilgisi, aktifliği dikkate alınarak öğretmen tarafından değerlendirilmesi yapılır. Her dönemde ders saatlerine göre 2 yada 3 sözlü notu Ödev ve sınıf içi performans, öğrencinin derse katılımı ve dersteki tutumuna göre verilir.
Akademik Bültenler
Öğrencilerimizin bütün yıl boyunca TMSF derslerinden işleyecekleri konuların haftalara göre dağılımı, sorumlu oldukları proje ödevleri, sınav tarihlerinin belirtildiği Akademik Bültenler Eylül ayından itibaren www.anabilim.k12.tr web sitesinde veli portalında yayımlanır.
Kurum Yayınları
Günümüzün hızla değişen dünyasında, eğitim kurumlarının küresel anlamda rekabet edebilir olması için özgün bir öğrenme modeli ve öğretim felsefesine sahip olması kaçınılmazdır. Sürekli bir değişim ve gelişim geçiren eğitim bilimi içinde yer alan ilkeler ışığında Anabilim Eğitim Kurumları, müfredat geliştirme çalışmaları yapıyor. Yeni öğretim yaklaşımlarının, yöntem ve tekniklerinin eğitim programlarına uygulanarak öğretim etkinliğinin ve öğrenci başarısının artırılmasını, yeni öğretim materyallerinin geliştirilip kullanılmasını amaçlayan çalışmalar, özgün yapısıyla hayat buluyor. Müfredat çalışmaları sonucu kurum öğretmenleri ve uzman kişilerce tamamen kuruma özgü olarak anaokulundan liseye kadar hazırlanan yayınlar, öğrencilere önemli bir kaynak teşkil ediyor. Lise adına hem konu anlatımlı hem de soru bankası içerikli hazırlanan Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri, Sosyal Bilimler yayınları sene başında öğrenciler tarafından temin edilir. Bu yayınlar ayrıca öğrenci tabletlerine de yüklenir.