Amaç
Zümremiz, öğrencilerimize Fen Bilimleri’nin bir ders olmanın dışında, doğduğu andan başlayarak yaşadığı hayatın bir parçası olduğunu, etrafındaki nesnelere, olaylara sıradan biri gibi değil de neden ve nasıl olduğunu bilerek bakmasını, çevresini ve bu çevrenin ne kadar değerli olduğunu farkına vararak koruması gerektiğini anlamasını sağlamayı amaçlamaktadır.
Yöntem ve Teknik
Bu hedeflere ulaşmak için, derslerde:
Özel olarak hazırlanmış açıklamalı ve örnekli ders notları takip edilir.
Konular power point sunumları, interaktif çalışmalar, tablet ile yapılmaya uygun planlanmış çalışmalar, ASTA ‘ya yüklenmiş etkinlik –değerlendirme-tartışma lar ve günlük ders içi - ders dışı etkinliklerle zenginleştirilir.
Hafta sonu ödevleri ile öğrencinin pekiştirme çalışmaları yapması sağlanır.
Ulusal sınavlara hazırlık amacı ile yapılan denemeler değerlendirilerek, öğrencilerin eksik konuları çıkarıldıktan sonra, etüt çalışmaları yapılır, öğrencilerin akademik gelişimi ders öğretmeni tarafından velisiyle düzenli olarak paylaşılır.
Öğrencilerimizin seviyelerine göre tam öğrenmelerini sağlamak amacıyla fen derslerinde ve etüt olarak yapılan çalışma saatlerimizde konu eksiklerini kapatmaları ve soru çözme tekniğini öğrenmeleri sağlanır.
Her hafta ders içi soru çözüm-etüt saatleri yapılır.
Program doğrultusunda tüm öğrencilerimizin deney yapma fırsatı bulduğu laboratuvar çalışmaları yapılır.
Proje
Öğrencilerimiz; Fen derslerinde yaratıcılık özelliklerinin hep canlı kalması amacıyla, gerek okulumuz gerekse bilimsel kurum ve kuruluşların düzenlemiş olduğu proje yarışmalarına katılacak donanıma sahip olacak şekilde yetiştirilir.
Mancınıklar Yarışıyor
“Sensörlü Tasma ve Mama Kabı” Projesi
“Çöpçü Robot’” Projesi
Çeşitli Deney Yarışmaları
Çeşitli Proje Yarışmaları katıldığımız etkinliklerden bazılarıdır.
Takım çalışmaları
5.Sınıf Fen Takımı:
Takımda çalışmalar, yeryüzündeki yaşamı bütünsel bir bakış açısı ile anlamak, doğa/çevre sorunlarının farkında olmak ve sürdürülebilirliği bir yaşam tarzına dönüştürmek için Tema Vakfı ile iş birliği içerisinde yapılır. 8 öğrenci kontenjanlı takımımızda “Duvar Gazetesi” oluşturma ve “Doğa Gezisi” etkinlikleriyle bu hedef desteklenirken bu sürecin sonunda öğrencilerimiz, TEMA Vakfının üyesi olduğunu gösteren TEMA Rozeti almaya hak kazanırlar. Aynı zamanda öğrenciler, ürettikleri fikirler doğrultusunda projeler geliştirip bu projeler ile çeşitli okulların düzenlediği proje yarışmalarına katılırlar.
6. Sınıf Fen Takımı:
Takımda belirlenen temalar ile ilgili proje üretme basamaklarını kullanarak projeler üretmek, deney tasarlama yeteneğini geliştirmek üzerine çalışmalar yapılır. 8 öğrenci kontenjanlı takımımızda izlenen
süreçte oluşturulan projeler ile yarışmalara katılım, aktif deney yarışmalarına katılım ve oluşturulan ürünler ile bilim günü / yaratıcılık festivali gibi bilimsel etkinliklere katılım sağlanır.
Daha önce fen takımı öğrencilerimizin katılmış olduğu “Proje Yarışmasında” birincilik elde edilmiştir.
AnaBİLİM Günü
Matematik zümresi ile birlikte düzenlediğimiz gün boyu süren etkinliktir. 1999 yılından beri uygulanarak geleneksel hale gelen bu etkinlikte , öğretmenler danışman olarak katkıda bulunurken anaokullarından başlayarak 8. sınıfa kadar gönüllü öğrencilerin hazırlayıp görev aldığı, velileri ile birlikte paylaşımlarda bulundukları bilimsel gösteri, yarışma ve oyunlar yer alır. Okulumuz öğrencileri, velileri , başka okullardan öğrenci ve velilerin katılabileceği, her yıl merakla beklenen ve bittikten sonra bıraktığı tatlı yorgunluk ile hafızalarda güzel bir anı olarak kalan bu etkinlik zümremizin gurur kaynağıdır.
Gezi
Biz Fen Bölümü olarak öğrencilerin ortaokulda yaptıkları gözlem gezilerinden ziyade Atölye çalışmaları yapabilecekleri, deney ve gözlem yaparak derslerde öğrendikleri bilgilerini kullanabilecekleri gezileri tercih ediyoruz. Bunun içinde her sene 7. Sınıf seviyesinde Rahmi Koç Müzesine giderek öğrencilerimizin atölye çalışmalarına katılarak hem eğlenmelerini hem de öğrenmelerini sağlıyoruz.