Amaç
Öğrencilere gelecekteki özel ve mesleki hayatlarında çok dilli olmanın ayrıcalığını yaşatmak temel amaçtır. Öğrencilerin ikinci yabancı dil olan Almancayı düzgün bir telaffuzla keyifle öğrenmesi, geniş sözcük dağarcığına sahip olması, tam cümlelerle konuşması, öğrendiği dile ait kültürü tanıması, dili sadece gramer kuralları olarak değil, doğal bir iletişim aracı olarak görmesi hedeflenmektedir. Ortak Avrupa Dil Öğretim Çerçeve Programı kriterleri doğrultusunda öğrencilerin ilgi ve yeteneklerine göre A2 seviyesine gelmeleri, cümle türlerine hâkim olmaları, cümle yapılarını tanımaları da hedeflenenler arasındandır.
Yöntem ve Teknik
Öğrencilerin keyifle Almanca öğreneceği ders kitaplarının yanı sıra ilgisini çeken filmler, oyunlar, dergi, gazete yazıları, bilgisayar destekli görsel malzemelerle 5. sınıflarımızda haftada dört saat ve 6, 7, 8. sınıflarımızla haftada üç saat Almanca öğretimi yapılır. Ayrıca sınıf içinde rol dağılımı yapılarak öğrencinin konuşması ve derse aktif katılımı sağlanır. Böylelikle öğrencimiz dili bir amaç olarak değil, bir eğlence aracı olarak görür.
5-6. sınıflarımızda öğrenciler Almancayı şarkılar, resimli kartlar, oyunlar, aktivitelerle; 7, 8. sınıflarımızda ise buna ek olarak yaş aralığına ve ilgi alanlarına uygun olarak belirlenmiş hikâye kitapları ve bu hikâye kitaplarının anlatımı yoluyla dili yaşayarak ve eğlenerek öğrenirler. Aynı zamanda 5. sınıfta öğrencilerimiz okudukları hikâye kitaplarını anlama ve anladığını anlatabilme becerileri kazanırlar. Dil eğitiminde dört temel beceri olarak kabul edilen “dinleme, okuma, konuşma, yazma” üzerinde durularak Almanca dersi öğrencilere sevdirilerek işlenir. Drama, proje hazırlığı ve sunum gibi çalışmalarla öğrencilerimiz dili günlük yaşantısında rahatlıkla kullanabilecek duruma gelirler. Ders saatlerinin büyük bölümünde konuşma ağırlıklı programlar uygulanır. Konu eksikleri olan öğrenciler özel olarak oda çalışmalarına alınır ve yetiştirilir.
Dersler, ana dili Almanca olan öğretmenler tarafından verilmekte, böylelikle öğrencilerin küçük yaşta düzgün bir telaffuza sahip olmaları sağlanmaktadır. Dersler, gerekli teknolojik araç ve gereçlerle desteklenerek renklendirilmekte ve öğrencilerin ilgisi sürekli kılınmaktadır. Genellikle projeye dayalı interaktif etkinlikler kullanılmaktadır. Verilen konunun içeriği doğrultusunda şiirler yazdırılır ve bunların sunumu yapılır. Okuma derslerinde drama ve anlatım becerilerini geliştirici çalışmalar yapılır. Teorik olarak öğretilen dil bilgisi kuralları, bilgi yarışması, proje hazırlığı ve sunum gibi çalışmalarla hayata geçirilir. Öğrenciler, yeni bir dil öğrenmeye karşı ilgi ve istek duyar, öğrendiği dilin kültürüyle ilgili bilgi sahibi olur, kültürler arası fikir alışverişi yapar. Yoğun kelime ve cümle kalıpları öğrenerek kendilerini ifade edebilirler.
Etkinliklerimiz
* Fit A1 –A2 sınavları: Dil gelişimlerini takip etmek için Alman Kültür Merkezi tarafından uygulanan Fit 1 ve Fit 2 sınavına öğrencilerimizin girmesi sağlanır. Öğrenciler; okuma, anlama, konuşma ve dinleme bölümlerinden “gut /sehr gut” derecesi ile sertifikalarını alırlar.
* Proje çalışmalarımız: 5, 6, 7, 8. sınıf öğrencileri sene başında belirlenen konularla ilgili yıl içerisinde dönemlere göre birden fazla proje hazırlar. Öğrenciler, işledikleri konuların sonunda öğrendikleri yeni kelimeleri ya da kalıpları kullanarak sunum ve poster gibi projeler hazırlar; sınıf içerisinde arkadaşlarına sunar.
* Almanca kısa film hazırlama: Öğrencilerin Almanca öğrenme ve konuşma konusundaki meraklarını, heyecanlarını, motivasyonlarını artırmak için farklı dilde yaratıcı bir etkinlik hazırlamaları amaçlanmaktadır. 7. sınıflarımızda sene başında belirlenen konularla ilgili öğrencilerin grup ya da bireysel olarak ikinci dönem kısa film hazırlamaları istenmektedir. Öğrencilerimizin öğrendikleri cümle kalıplarını kullanarak ve kendi yorumlarını katarak hazırladıkları kısa filmler sınıf içerisinde diğer öğrencilere izletilir. Büyük bir keyif ile katıldıkları bu etkinlikler öğrencilere, Almancayı aktif bir şekilde kullanma olanağı sağlar.
* Stadtrallye: 8. sınıf öğrencileri ile Taksim’de bulunan Goethe Institut ziyaret edilir ve öğrenciler bu yarışmaya katılır. Üç bölümden oluşan yarışmanın birinci bölümü kütüphanede geçmekte, öğrenciler orada bulunan kitap, film, gazete, dergi ve dokümanlar hakkında bilgi sahibi olmaktadırlar. İkinci bölümde Alman Kültür Merkezindeki çalışanlarla Almanca konuşup merkezle ilgili bilgiler edinmektedirler. En çok sevilen üçüncü bölümde ise Almanya’ya ait izleri İstiklal Caddesi’nde araştırmaktadırlar.