Amaç
Türkçe dersleri; okuma, dinleme, anlama, anlatma ve yazma gibi etkinlik alanları üstüne temellendirilir. Bu temelden hareketle amacımız, Türkçeyi en doğru ve güzel biçimde kullanan; sözlü ve yazılı ifade gücünün anlamını fark edip geliştiren, duygu, düşünce ve hayallerini anlatan; yaratıcı düşünen, sorumluluk sahibi, girişimci, dinleme ve yazma etkinliklerine katılan; bir konuyla ilgili olarak araştırma, tartışma, değerlendirme, yorumlama ve sentez yapan; ulusal ve evrensel değerlerini bilen, benimseyen, yaşadığı topluma ve çevreye duyarlı, Atatürk ilke ve düşüncelerini benimsemiş, ülke geleceğine olumlu katkılarda bulunacak, üretken, yaratıcı, bilimsel düşünceyi ön planda tutan bireyler yetiştirmektir.
Yöntem – Teknik
Öğrencilerimizin yaparak ve yaşayarak öğrendiklerinin daha kalıcı olması düşüncesiyle, derslerimizde öğrenci merkezli yöntem ve teknikler uygulanır. İnteraktif eğitim, eş zamanlı müfredat programı, tam öğrenme, çağdaş eğitim ve öğretim modelleri ile metin incelemede ve dil bilgisi çalışmalarında çözümleme, soru-cevap, karşılaştırma, tümevarım, uygulama, okuma, tartışma, örnekleme, açıklama kullanılan yöntemlerdendir. Akademik anlamda öğrenciler; sınıflarda bilgiye nasıl ulaşılacağını, bilgilerin nerede ve nasıl kullanılacağını öğrenirler.
Grup etkileşiminin sağlanması, öğrencilerin öğrenmeye karşı motive olması için değişik tekniklerden yararlanılır. Her yaş grubunun ve her öğrencinin farklı öğrenme biçimi vardır. Öğrenmenin kalıcı olmasını sağlamak amacıyla canlandırma, beyin fırtınası, küçük grup tartışması, araştırma teknikleri ve yaratıcı drama ile tüm dersler planlanır. Konu anlatımı, konuyla ilgili örnek çözümler, uygulamalar ve testlerden oluşan tümüyle özgün hazırlanmış ders notları takip edilir.
Öğrencilerimiz TEOG’a özenle hazırlanır. TEOG saatlerinde soru çözme teknikleri öğretilir, anlatılan konuyla ilgili soru çözdürülür ve konuların sorular üzerinde pekişmesi sağlanır. Eksikler, bire bir çalışmalarla ve etütlerle en iyi şekilde tamamlanır. Düzenli olarak hafta sonu ödevleri verilir ve bunların takibi yapılır. Ayrıca hafta içi verilen etkinlik ve testlerle konular pekiştirilir.
Türkçe derslerinin bir ders saati, okuma derslerine ayrılır ve okuma saati okul kütüphanesinde huzurlu bir ortamda yapılır. Burada amaç, öğrenciye okuma zevk ve alışkanlığı kazandırmak, onları duygusal yönden geliştirmek ve kişisel dünyasını zenginleştirerek okudukları klâsik ve güncel eserlerle edebiyat sanatına ilgi ve sevgi duymalarını sağlamaktır.
Projeler
Öğrencilerimiz, şiir, söyleşi, münazara gibi etkinliklerde görev alarak kendilerini ifade edebilme, kişisel gelişimlerini zenginleştirme fırsatı bulur. Yazarlarla ve kitaplarla öğrenciyi okul ortamında buluşturmak üzere kitap fuarları düzenlenir, yazarlarla söyleşi yapılır ve onlara kitapları imzalattırılır.
Öğrencilerin yaratıcı ve özgün düşüncelerini ortaya koydukları yazılarıyla kültür ve sanat dergisi olan İMZA çıkarılır.
Uluslararası bir proje olan SEMEP’e katılım sağlanır.
Gezi
Okuduklarını, dinlediklerini, gördüklerini değerlendirerek yeni düşünceler üretip neden-sonuç bağlantısı kurabilmeleri için sene içinde yazar ve şairlerin müzelerine, kitap fuarlarına, şehir ve devlet tiyatrolarının, özel tiyatroların oyunlarına geziler düzenlenir.