Amaç
Öğrencilerimize sporu sevdirmek ve onların yaşamları boyunca kullanacakları hareket becerileri, aktif ve sağlıklı yaşam becerileri, kavramları ve stratejileri ile birlikte öz yönetim becerileri, sosyal becerileri ve düşünme becerilerini geliştirmek amacımızdır.
Yöntem ve Teknikler
Beden eğitimi dersinde öğretim yöntemleri olarak sunuş-buluş ve araştırma-inceleme yaklaşımları kullanılır. Öğretim modelleri olarak da spor eğitimi modeli uygulanır. MEB müfredatının yanı sıra beden eğitimi derslerinde basketbol, cimnastik, yüzme, dans, voleybol ve tenis branşları yer alır. Öğrencilerimiz 4. sınıftan itibaren branşa özgü çalışmalara ve yaş seviyelerine uygun şekilde düzenlenmiş fiziksel etkinliklere katılırlar. Etkinlik sürecinin sonunda ise ne kadar gelişim sağladıklarının farkında olmaları için “Yetenek Geliştirme Programı”ndaki öz değerlendirme formu ile bilinçlendirilirler. Yetenek Geliştirme Programı doğrultusunda her öğrenci, öğretmen tarafından yıl içerisinde ayrı ayrı değerlendirilir ve dönem sonunda veliler öğrencilerin gelişim sürecini OBS sisteminden takip ederler. Bu uygulama ile öğrenci gelişiminin daha net izlenmesi amaçlanmaktadır.
Okulumuzda öğrencilerimizin özelleşmiş hareketler yönünden keşfedildiği bu dönemde, spor dalları olan basketbol, cimnastik, yüzme, voleybol ve tenis branşlarında psiko-motor beceri yönünden olumlu aşamalar gösteren öğrenciler okul takımına ve okulumuzun spor kulübüne alınarak ayrı bir çalışma programına dahil edilirler.
Okul içi Etkinlikler
Sınıflar Arası Basketbol Müsabakaları
Sınıflar Arası Voleybol Müsabakaları
Yeni yıl kapsamında şişme oyuncak etkinliği
Yaz – Kış Spor Okulları
Gezi
Öğrencilerin yaparak yaşayarak öğrenmelerine imkân vermek için derslerin uygulama ortamında yapılmasını sağlanmaktadır. Öğrencilere çevrelerini, toplumun sosyal, kültürel ve ekonomik değerlerini tanıtarak sporun, salon dışında doğayla iç içe bütünleşebildiğini gösterebilmek için Kartalkaya Kayak Kampı.
Şile İncekum Macera parkı
Büyükada Bisiklet turu
Alaçatı Sörf kampı organize edilmektedir.