21 ülkenin resmi dili olan İspanyolca, dünyada en çok konuşulan 2.dil konumundadır. Amerika Birleşik Devletleri’nde, İngilizceden sonra en çok konuşulan 2.dil olmakla beraber Avrupa Birliği, Birleşmiş Milletler, Amerikan Devletleri Örgütü gibi birçok uluslararası organizasyonlarda resmi dil olarak kullanılmaktadır. Dünyada İspanyolca konuşan 500 milyondan fazla insanın olduğu tahmin edilmektedir.
Tümüyle Anabilim eğitmenlerince hazırlanmış İspanyolca özgün programı Talim Terbiye Kurulu tarafından kabul edilmiş ve İspanyolca, Türkiye’de ilk defa Anabilim Eğitim Kurumlarında 1.sınıftan başlayarak 1.yabancı dil olarak okutulmaya başlanmıştır. İspanya Hükümeti ile Anabilim Eğitim Kurumları arasında yapılan anlaşmalar sonucunda okulumuzda Türk öğretmenlerin yanı sıra İspanya Hükümeti tarafından gönderilen İspanyol öğretmenlerle öğretim yapılmaktadır.
Amaç
Küreselleşen dünyada yabancı dili etkin olarak kullanabilmek bir ayrıcalıktır. Bu bilinçle öğrencilerde öz güven duygusu oluşturarak onların İspanyolcayı etkin bir şekilde kullanabilecekleri ortamı ve kendilerini sözlü, yazılı olarak en iyi şekilde ifade etmelerini sağlamak amacımızdır. Öğrencilerin; eleştirel düşünme becerisi kazanmaları, İspanyolca konuşma, okuduğunu anlama, dinlediğini anlama ve yazılı anlatım temel becerilerini kazanmaları, okudukları düzeye uygun temel dil bilgisi ve sözcükleri kullanmaları, başka kültürleri ve yaşam biçimlerini tanıma ve anlamaları, kazandıkları becerileri düzeylerine uygun olarak geliştirmeleri ve hayata geçirmeleri hedeflenmektedir. Okulumuzda İspanyolca eğitimi ana sınıfından liseye kadar her kademede öğretilmektedir. Öğrencilere mezun oldukları zaman “DELE” sınavlarında başarılı olacak derecede İspanyolca öğretilmesi hedeflenmektedir.
Yöntem ve Teknik
İspanyolca öğretiminde çoklu zekâ kuramına göre tasarlanan, görsel, işitsel ve kinestetik öğrenmeye dayanan oyun ve aktivitelerle yabancı dil, bir iletişim aracı olarak öğretilir. Dil öğretiminde başlangıç çok önemli olduğundan öğrencilerin İspanyolcadan zevk alabileceği ortamlar yaratılarak dersi sevmeleri sağlanır. Keyifle işlenen ders kitaplarının yanı sıra şarkılar, resimli kartlar, oyunlar, aktiviteler, filmler, dergi, gazete yazıları, bilgisayar destekli görsel malzemelerle zenginleştirilmiş bir program ile öğretim desteklenir. Derslerde iletişim dili İspanyolcadır; böylece öğrenciler, duyarak ve kendilerini ifade etmeye çalışarak dili doğal yollardan öğrenirler. Gün geçtikçe de okuduklarını anlama ve anladıklarını anlatabilme becerileri kazanırlar. Dil eğitiminde dört temel beceri olarak kabul edilen “dinleme, okuma, konuşma ve yazma” üzerinde durularak İspanyolca dersi, ana sınıfından itibaren sevdirilerek işlenir. Drama, proje hazırlığı ve sunum gibi çalışmalarla öğrenciler, İspanyolcayı günlük yaşantılarında rahatlıkla kullanabilecek duruma gelirler. Ortaokulda öğrencilere örnek “DELE” sınavı uygulamaları yapılır. Ders saatlerinin büyük bölümünde konuşma ağırlıklı programlar uygulanır. Sınıf içinde rol dağılımı yapılarak öğrencinin derse aktif katılımı sağlanır.
Dil öğretiminin yanı sıra çeşitli aktivitelerle öğrencilerin İspanyol kültürünü tanımaları da amaçlanır.
* Her yıl 12 Ekim haftasında “Fiesta Nacional de España” kapsamında öğrencilere İspanya tarihi hakkında bilgi verilir.
* 28 Aralık haftasında “el día de los Santos Inocentes” Şaka Günü öğrenciler arasında yapılan şakalarla kutlanır, o günü temsil eden bir kukla okulun herhangi bir yerine saklanır ve verilen yönergelerle öğrencilere bu kukla buldurulur. Sınıf içi veya sınıflar arası yapılan bu eğlenceli yarışmayla öğrencilerin verilen ipuçlarını hem grup çalışmasıyla birleştirmeleri hem de diğer gruplarla rekabet etmeleri sağlanır.
* 6 Ocak haftasında “Los Tres Reyes Magos” olarak bilinen 3 sihirli krala kartlar yazılır ve öğrencilerin yeni yıldan beklentilerini ve istedikleri hediyeleri bunlara yazmaları istenir.
* Derslerde, sevilen İspanyol şarkıcılarına, sporculara, yazar ve şairlerin eserlerine, video ve görsellere yer verilerek öğrencilerin motivasyonu artırılır.