Amaç
Küreselleşen dünyada İngilizceyi etkin kullanabilmek bir ayrıcalıktır. Dilde, önce güven duygusunu oluşturarak öğrencilerin dili etkin bir şekilde kullanabilecekleri ortamı oluşturmak, kendilerini sözlü ve yazılı olarak en iyi şekilde ifade etmelerini sağlamak amacımızdır.
Yöntem ve Teknik
Dil eğitiminde bireyin kendini aşmasının önemi bilinerek lisede seviye sınıfları oluşturulur, böylece her öğrencinin bulunduğu noktadan ileriye gitmesine olanak sağlanır. İngilizce, Main Course ve Reading olmak üzere ayrı bölüm olarak her seviyede iki öğretmen tarafından işlenir. Derslerde kullanılan tablet bilgisayar ve mimio destekli teknolojilerle öğrencilerin ilgisi sürekli kılınır. Genellikle projeye dayalı ( task- based ), interaktif etkinlikler kullanılır.
Dil eğitiminde dört temel beceri olarak kabul edilen dinleme, okuma, konuşma, yazma üzerinde durulmakta ve öğrencinin İngilizceyi ana dili gibi konuşmasını sağlayan teknikler kullanılmaktadır. Verilen konunun içeriği doğrultusunda şiirler yazdırılmakta; bunların ve konunun sunumu yaptırılmaktadır. Öğrencilerimiz liseyi bitirdiklerinde Avrupa Dil Portfolyosundaki 6 dil düzeyi göstergesine göre B2, bazı öğrencilerimiz de C1 düzeyine gelmektedir.
Okuma derslerinde anlatım becerilerini geliştirici çalışmalar ve drama yapılmaktadır. Öğrenciler, teorik olarak öğrendikleri dil bilgisi kurallarını bilgi yarışması, münazara, proje hazırlığı ve sunum gibi çalışmalarla hayata geçirirler. Konuşma ağırlıklı programlarımız, ders saatlerimizin çoğunluğunu kapsar. Öğrencilerimiz; yeni bir dil öğrenmeye karşı ilgi ve istek duyar, öğrendiği dilin kültürüyle ilgili bilgi sahibi olur, kültürler arası fikir alışverişi yapar, kelime sayılarını artırarak ve cümle kalıpları öğrenerek kendilerini rahat bir biçimde ifade edebilirler.
Öğrencilerimiz dil alanında gösterdikleri başarılarını her yıl girdikleri uluslararası sınavlarla da kanıtlamaktadırlar. Yıllardır “Cambridge Sınavları”nda aldıkları Türkiye ve İstanbul dereceleriyle hepimizin gurur kaynağı olan öğrencilerimiz, bu alanda gösterdikleri başarıları ayrıca Trinity College London tarafından uygulanan ve konuşma becerisini ölçen sınavlarla da bir kez daha kanıtlamıştır. Sınavlar, Trinity College London 'ın seçkin sınav merkezlerinden biri olan okulumuzda, Londra'dan gelen bir heyet tarafından uygulanmaktadır.
Yurt Dışı Üniversite Danışmanlığı
Yurt dışındaki üniversitelere girişte Türkiye’deki gibi merkezi bir sınav sistemi bulunmamakta, öğrencilerin not ortalamalarına, okumak istedikleri alana ve bütçelerine göre, tek tek üniversitelere başvuru yapmaları gerekmektedir. Her tür not ortalamasına, test skoruna göre üniversite bulmak mümkün olmakla birlikte önemli olan öğrencilerin sahip oldukları kriterlere göre girebilecekleri en iyi üniversiteleri belirleyebilmektir.
Okul bünyemizdeki birimin yanı sıra öğrencilerimize daha profesyonel bir hizmet sunabilmek için iş birliği yaptığımız Sempa Yurt Dışı Eğitim Danışmanlık firması ile yürüttüğümüz bu programda amacımız, 20 yılı aşkın deneyimleri ve rehberlikleri eşliğinde öğrencilerimizin üniversite eğitimlerine yurt dışında devam edebilmelerine her aşamada yardımcı olmaktadır.
Sempa Yurt Dışı Eğitim Danışmanlık firma yetkilisi, danışmanlık vermek üzere her ay belirlenen günde okula gelmekte, öğrencilerle bireysel görüşmeler yapmaktadır. Bilgilendirme ve tanıtımlarının yanı sıra yurt dışında okumayı hedefleyen her öğrencimizin yurt dışı üniversitelere başvuru süreçlerini yakından takip etmekte, öğrencilerin oluşturdukları portfolyoların başvurdukları üniversitenin kriterlerine uygunluğunu araştırmakta ve öğrencilerimizi yönlendirmektedir. Üniversite başvurusu ve sonuçlandırılmasında öğrencilere danışmanlık hizmeti sürekli olarak verilmektedir. Ayrıca öğrencilerimiz girecekleri uluslararası sınavlar hakkında bilgi alabilmekte ve sınava hazırlık konusunda destek görebilmektedir.
Öğrencilerimize danışmanlığını yapacağımız tüm okullar, ülkelerindeki meslek gruplarına bağlı sürekli olarak denetlenen ve belli bir seviyenin üzerinde olan okullardır. İngiltere’deki okullar, British Council ve ARELS; Amerika’daki okullar ACCET, Fransa’daki okullar UNAT, Almanya’daki okullar IALC, Kanada’daki okullar Capls, CC onaylıdır.
Yurt dışındaki üniversitelere kabulde en çok dikkate alınan, öğrencinin lise bitirme diploma notudur. Bunun yanında IELTS/ TOEFL gibi İngilizce yeterlilik sınav sonuç belgesi de gerekmektedir. Bu sınavlar İstanbul’da her ay en az 3 kez yapılmakta ve yeterli seviyede İngilizcesi olmayan öğrenciler için üniversite bünyesinde İngilizce hazırlık programları verilmektedir.
Yurt dışında üniversite okumanın ciddi ve erken bir strateji planlaması gerektirdiğinin farkında olan öğrenciler erken ve bilinçli başvurular yaparak Cornell, Penn State, Georgetown, UCLA, University of Southern California gibi üniversitelere kabul edilebilmektedir.
Yabancı öğrencilerden SAT sınav sonucu istemeyen birçok prestijli Amerikan üniversitesi bulunmaktadır. İngiltere’deki üniversitelere girişte ise SAT sınavı gerekmemektedir. Üniversitelere yerleştirildikten sonra, hazırlık ve köprü programları sayesinde üniversite mezuniyet notları ve test skorları ile girebileceklerinden çok daha iyi üniversitelere geçiş yapan öğrenciler de bulunabilmektedir ve bu geçiş işlemlerinin takibi tarafımızdan yapılacaktır.
Uluslararası sınav danışmanlığı için lütfen tıklayın
Öğrenci Değişim Programları
Öğrencilerimiz AFS (American Field Service) ve ISE (International Student Exchange Program) aracılığıyla değişim programlarına katılabilmektedirler. Bu programlara katılan öğrenciler dil becerilerini geliştirebilme fırsatına sahip olmanın yanısıra ileriki yıllara ait eğitim hedeflerinin temelini oluşturma, yurt dışı eğitimini ve kültürünü yerinde inceleme şansı bulacak, kendi ayakları üzerinde durma, değişik görüş ve inançlara saygı duyma yeteneği kazanır.
Öğrenci Değişim Programlarının Etkisi
Bireylerin daha etkili iletişim becerileri ve bilmedikleri anlayışları geliştirmelerine yardımcı olduğu için katılımcılar, konuk eden ailelerin ve diğer kültürlerden insanların bakış açısını daha iyi tanımış ve anlamış hatta yepyeni bir perspektif kazanmış olurlar. Katılımcılar yurt dışında geçirdikleri zamanın sonucu olarak yeni çevrelerinde çok daha az endişe duyarlar. Başka kültürlerden insanların bulunduğu çevrelerde daha rahat olmakla kalmayıp dünyayı “onlar” ve “biz” olarak algılamaktan da kaçınırlar. Hatta 2008 yılında tamamlanan uzun süreli bir araştırmaya göre (değişim yılından 25 yıl sonra), katılımcıların yüzde 39’u kültürel olarak çeşitli bir çevrede yaşamanın daha arzu edilir olduğuna karar kılmışlardır. Bu oran kendi çevrelerindeki insanlarda yalnızca yüzde 28’dir.
Değişim programları katılımcılarının daha çeşitli bir mesleki ve sosyal çevreye sahip olduğunu araştırmalar göstermiştir. Ayrıca katılımcıların kendi yaş grupları arasında başka kültürlerden insanlarla geniş bir açıda çalışabilme ve uzun süre yurt dışında yaşayabilme ve çalışabilme yetisine sahip oldukları görülmüştür. Buna ek olarak üniversite seviyesinde de yurt dışında okuyabilmektedirler.
Bir yabancı dili okuma ve kullanmanın, çalışma hayatında olduğu kadar günlük yaşamda da sayısız avantajları vardır. AFS/ ISE'nin sağladığı içinde bulunarak öğrenme deneyimi, bir dili öğrenmenin en etkili yollarından biridir. AFS/ISE katılımcılarının yüzde 70'inden fazlası yurt dışındaki bir yıllık eğitim sonunda başka bir dile hâkimiyetini tamamlamıştır ve ISE /AFS katılımcıları kendi yaş grupları içinde birden fazla dile hâkim olma konusunda daha öndedirler.
Öğrenci değişim programları hakkında daha ayrıntılı bilgi için lütfen tıklayın
Yaz Okulları
Bölümümüz ve Sempa Yurtdışı Eğitim Danışmanlığı işbirliğiyle her yaz yurtdışına yaz okulu düzenlenmektedir. Yurt dışı yaz okullarında, 10-18 yaş arası öğrencilerin İngilizce eğitimleri, çeşitli sosyal, kültürel ve sportif aktivitelerle birleştirilerek verilir. Yurt dışı yaz okulları, 3 veya 4 hafta eğitim ve öğretim görecek öğrencilere yabancı dil eğitiminin yanı sıra farklı bir ülkeyi ve kültürleri tanıtmayı amaçlar. Yepyeni ufuklar açan bir eğitim ve tatil organizasyonu olduğu için de öğrenciler tarafından büyük ilgi görmektedir.
Yurt Dışı Yaz Okulu programlarına katılan çocuklar:
Kendi ayakları üzerinde durmayı ve sorumluluk sahibi olmayı öğrenirler.
Yurt dışı seyahat tecrübesi kazanırlar ve ileriki yaşlarda daha rahat ve kolay bir şekilde yurt dışına çıkarlar.
İngilizceyi yerinde öğrenirler ve erken yaşlarda bunu yaşayacakları için yabancı dillerini ileri düzeye çıkarmada zorluk yaşamazlar.
Sene boyunca okulda teorik olarak aldıkları yabancı dil bilgisini yaz tatilinde pratiğe dökerler.
Farklı ülkelerden yabancı arkadaşlar edinirler ve kültürel değişim ve etkileşim sayesinde vizyonları ve hayata bakış açıları genişler.
Yabancı dil okulda onları sıkıyorsa ve yabancı dili sevmiyorlarsa yaz okulları programı sayesinde severler ve okulda bu derslere daha çok ilgi gösterirler.
Kendilerine güvenleri artar ve öz güvenleri gelişir.
Paylaşma, dayanışma ve birliktelik duyguları gelişir.
Evden uzak kaldıklarında da kendi başlarına bir şeyler başarabildiklerini görürler.
Yetenekleri ve tecrübeleri artar.
Farklı ülkelerden arkadaşlar edinir ve unutamayacağı anıları olur.
Yabancı arkadaşları ile ülkelerine döndükten sonra da iletişimde bulunur ve yabancı dillerini pratikte geliştirme imkânına sahip olurlar.
Bir kez yurt dışına çıkıp güzel ve eğlenceli vakit geçirdikten sonra tekrar yurt dışına çıkmak isterler ve bu, onların yabancı dillerine çok katkı sağlar.